Jeg ønsker å gi en tilbakemelding på prismodellen for Plug & Play.
Slik ordningen fremstår i dag, oppleves månedsabonnementet som uforholdsmessig høyt. I flere tilfeller vil selve månedsabonnementet kunne koste mer enn strømmen som faktisk brukes til lading.
Etter min vurdering gjør dette løsningen lite økonomisk fornuftig for brukere.
Jeg vil derfor oppfordre dere til å se nærmere på prismodellen, slik at kostnaden i større grad står i forhold til faktisk bruk av tjenesten.
En mer balansert løsning vil trolig gjøre tilbudet mer attraktivt og rettferdig for kundene.
Dette er ment som en konstruktiv og saklig tilbakemelding.
0 Stemmer
3 Kommentarer
Sortert etter
Henning PlugPaylagt inn
about 16 hours siden
Administrator
Nedenfor ser du hvilke priselementer som støttes med de forskjellige prismodellene. Dropp-inn støtter ikke Spotpris, men fastpris.
Kontakt support for å sette laderne offentlige.
0 Stemmer
c
christian alertsenlagt inn
4 days siden
Betaler da man faktisk spotpris da? Hvordan aktivere dette?
0 Stemmer
Henning PlugPaylagt inn
4 days siden
Administrator
Takk for alle innspill – både om prismodellen generelt og utfordringene for brukere som lader lite. Vi forstår veldig godt at abonnementsmodellen kan oppleves som uforholdsmessig dyr når ladeforbruket er lavt. Det er viktig å merke seg at PlugPay er den proffe aktøren i markedet som bidrar til å holde prisene lave.
For å gi noe fleksibilitet, vil jeg minne om at det finnes én prismodell som ikke krever abonnement: --> Laderne kan settes som offentlige i PlugPay, slik at hvem som helst kan lade via Vipps/kort eller som fast bruker av PlugPay sitt offentlige ladenettverk - Helt uten abonnement.
I denne prismodellen betaler brukerne Ladepris + 15 % påslag, og ikke noe månedsavgift. Dette kan være et reelt alternativ for anlegg hvor mange lader sjelden.
Dersom dere ønsker hjelp med å vurdere om offentlig-modus kan passe for deres anlegg, eller om dere vil teste det ut, hjelper vi gjerne.
Takk for all konstruktiv feedback – det er viktig for oss i videre utvikling.
Hei,
Jeg ønsker å gi en tilbakemelding på prismodellen for Plug & Play.
Slik ordningen fremstår i dag, oppleves månedsabonnementet som uforholdsmessig høyt. I flere tilfeller vil selve månedsabonnementet kunne koste mer enn strømmen som faktisk brukes til lading.
Etter min vurdering gjør dette løsningen lite økonomisk fornuftig for brukere.
Jeg vil derfor oppfordre dere til å se nærmere på prismodellen, slik at kostnaden i større grad står i forhold til faktisk bruk av tjenesten.
En mer balansert løsning vil trolig gjøre tilbudet mer attraktivt og rettferdig for kundene.
Dette er ment som en konstruktiv og saklig tilbakemelding.
0 Stemmer
3 Kommentarer
Henning PlugPay lagt inn about 16 hours siden Administrator
Nedenfor ser du hvilke priselementer som støttes med de forskjellige prismodellene. Dropp-inn støtter ikke Spotpris, men fastpris.
Kontakt support for å sette laderne offentlige.
0 Stemmer
christian alertsen lagt inn 4 days siden
Betaler da man faktisk spotpris da? Hvordan aktivere dette?
0 Stemmer
Henning PlugPay lagt inn 4 days siden Administrator
Takk for alle innspill – både om prismodellen generelt og utfordringene for brukere som lader lite. Vi forstår veldig godt at abonnementsmodellen kan oppleves som uforholdsmessig dyr når ladeforbruket er lavt. Det er viktig å merke seg at PlugPay er den proffe aktøren i markedet som bidrar til å holde prisene lave.
For å gi noe fleksibilitet, vil jeg minne om at det finnes én prismodell som ikke krever abonnement:
--> Laderne kan settes som offentlige i PlugPay, slik at hvem som helst kan lade via Vipps/kort eller som fast bruker av PlugPay sitt offentlige ladenettverk - Helt uten abonnement.
I denne prismodellen betaler brukerne Ladepris + 15 % påslag, og ikke noe månedsavgift. Dette kan være et reelt alternativ for anlegg hvor mange lader sjelden.
Dersom dere ønsker hjelp med å vurdere om offentlig-modus kan passe for deres anlegg, eller om dere vil teste det ut, hjelper vi gjerne.
Takk for all konstruktiv feedback – det er viktig for oss i videre utvikling.
0 Stemmer
Logg på eller Registrer deg for å publisere en kommenter