Brukerønsker for neste generasjons PlugPay APP

Lagt inn about 2 months siden av Henning PlugPay

Start en tråd
Under behandling
Henning PlugPay
Henning PlugPay Administrator

1. Innlogging med biometri
  2. Holdes innlogget
  3. Eksisterende ladebrikke - Mulighet for å redigere ladebrikkens navn og RFID-kode.
  4. Mulighet for å velge tidspunkt for smartlading (Eksempel, start kl. 2300 - Slutt kl. 0600)

Forventet lansert før sommerferien 2026

3 Stemmer

6 Kommentarer

Sortert etter
Henning PlugPay

Henning PlugPay lagt inn 6 days siden Administrator

Gode spørsmål Jonas. 

1. Skjermbilde er fra en test med iPhone. Jeg vil anta at Android vil presentere dette som "fingerprint" 

2. Jeg er litt todelt i hvorvidt dette bør fjernes eller ikke til tross for fastpris per kWh. Jeg vil anta at selv om man har valgt fastpris per kWh for lading, så betales strømregningen etter Spotpris (normalt om Norgespris, ikke er valgt) Og hvis alle ladebrukerne lader når strømprisen er kjempehøy, så vil trolig anleggseier sette fastprisen opp for å kompensere for høy kostpris på strømmen. Ergo kan smartlading ha en betydning selv i anlegg med fastpris. Men et "flagg" som sier noe som at "Smartlading vil ikke påvirke din ladepris direkte, da ditt ladeanlegg er satt opp med fast ladepris per kWh" og valgene "Aktiver" "Avbryt", kunne vært nyttig. Enig?  

1 Stemmer

J

Jonas A. Olstad lagt inn 11 days siden

@Henning Spennende skisse, dette er absolutt et solid løft! 

Et par spørsmål:
1. Ser dere bruker begrepet "Face ID", m.a.o. er dette iOS-versjonen av appen, hva med oss som kjører Android? 
2. I vårt anlegg kjører vi "fastpris" pr. kWt. Vil appen forstå dette, når man forsøker å lade på en av våre ladere, og f.eks. disable valget "Smartlading". Dette da "Smartlading" i dette tilfellet vil være irrelevant?

0 Stemmer

Henning PlugPay

Henning PlugPay lagt inn 18 days siden Administrator

En liten sniktitt fra testversjon:

Litt hva bildet viser basert på punktene tidligere i tråden her.

1. Innlogging med Faceid er på plass under menyvalg sikkerhet

2. Appen holder brukerne innlogget

5. Mulighet for oppsigelse direkte fra appen er ivaretatt

6. Pushvarsling er etablert

1 Stemmer

Henning PlugPay

Henning PlugPay lagt inn about 1 month siden Administrator

Hei Jonas, takk for at du melder deg som beta tester. Planen er i utgangspunktet intern testing og full lansering når de interne testene er gjennomført. Men vi skal se om vi kan legge til noen få eksterne testere, som deg, i samme testperiode som appen testes internt.

1 Stemmer

Henning PlugPay

Henning PlugPay lagt inn about 1 month siden Administrator

Ting som er lagt til i prosjektet:

5. Mulighet for håndtering av oppsigelse i appen. 

6. Pushvarsel ved start/stopp av lading. 

0 Stemmer

J

Jonas A. Olstad lagt inn about 1 month siden

Planlegger dere gradvis utrulling av appen (beta-testere), eller ruller dere ut fullstendig versjon når dere mener den er klar?
Melder meg gjerne som tester.

1 Stemmer

Logg på eller Registrer deg for å publisere en kommenter