Smartlading

Lagt inn 21 days siden av Kai Engebretsen

Start en tråd
Planlagt
K
Kai Engebretsen

Hei.

Jeg er en ny bruker av Plugpay. Har prøvd det en stund og det virker ok. Jeg savner den funksjonen som heter planlagt lading. Det betyr at om jeg har huket av at bilen skal lade når prisene er billigst så må en ha mulighet til å planlegge at bilen skal være ferdig ladet kl 05,30 på morgenen f.eks når en skal på jobb. Sånn det er i dag kan man ikke huke av for lading når det er billigst for da er det ikke sikkert bilen har ladet nok morgenen etter.

Denne funksjonen ligger i de fleste strøm apper og håper det kommer her også.           Kai...

1 Stemmer


3 Kommentarer

Sortert etter
Henning PlugPay

Henning PlugPay lagt inn 8 days siden Administrator

Planlagt gjennomført i løpet av august 2024. 

1 Stemmer

K

Kai Engebretsen lagt inn 19 days siden

Jeg jobber på Gjøvik og bor i Elverum og er avhengig at bilen er ferdig ladet kl 05,30 på morgenen, da er det ingen hjelp i den smarladningen dere har i dag + at det koster penger å huke av den. Har prøvd det å det tar jo et døgn før den er ferdig ladet.

0 Stemmer

Henning PlugPay

Henning PlugPay lagt inn 20 days siden Administrator

Hei Kai,


Takk for at du er aktiv på Forumet!


I dag mangler informasjon om batteristatus og ladetid mellom ladestasjoner og kjøretøy. Vi håper dette vil bli løst med framtidige programvareoppdateringer for både kjøretøy og ladestasjoner.


Noen strøm-apper har allerede integrert direkte kommunikasjon med bilen, spesielt med populære kjøretøyer, og styrer smartladingen fra kjøretøyet. Vi har identifisert behovet for å utvikle smartlading videre, slik at du kan velge start- og stopptidspunkt for ladingen. For eksempel, start kl. 23:00 og stopp kl. 09:00.


En annen mulighet er å la deg angi hvor mange kWh du ønsker å lade hver gang, og systemet vil optimalisere ladingen på billigst mulig måte innenfor det valgte tidsintervallet. For eksempel, hvis batteristørrelsen er 100 kWh og du vanligvis starter ladingen med 50%, trenger du å lade 50 kWh mellom kl. 16:00 og 05:30, og systemet vil sørge for optimal lading.


Vi er åpne for flere ideer og ønsker fra Forumet, og vi vil prioritere de forslagene som får mest støtte.


Takk for din deltakelse!

 

0 Stemmer

Logg på eller Registrer deg for å publisere en kommenter